Advertlets

PINK

snow

Rabu, 23 Januari 2013

6 Gaya Rambut Untuk Nampakkan Wajah Lebih Runcing



Ada orang potong rambut kerana rimas, ada juga kerana mahukan stail baru dan bosan dengan potongan rambut lama. Ada banyak jenis potongan rambut seperti potongan rambut lurus panjang ,rambut kerinting, pendek dan kerinting. Ada juga wanita memilih untuk rambut ala bob manakala kadang-kadang ada juga wanita berani untuk menggayakan rambut ala Mohawk. Hari ini saya akan memberitahu anda bagaimana untuk kelihatan lebih kurus dengan gaya rambut berbeza. Setiap wanita mahu muka yang kecil, kerana bila berat anda naik, muka juga akan nampak agak tembam sendikit. Jadi bagaimana untuk mendapatkan muka yang kecil ( ilusi optik ) dengan gaya potongan rambut berbeza?

Potongan rambut bertingkat ( layer )

Gaya rambut berlapis membuat wajah anda kelihatan memanjang. Potongan layer panjang kebawah, akan memberikan muka bentuk bujur dan langsing. Beritahu hairstylist anda supaya memotong lapisan rambut anda supaya tidak terlalu pendek atau terlalu luas. Biarkan rambut anda jatuh di suatu tempat di antara bahagian bawah telinga dan bahagian atas bahu. Cuba gunting rambut gaya sebegini dan lihat perbezaannya.



Ubah gaya rambut

Agak bagus sebenarnya untuk mengubah gaya rambut 360 darjah sekali sekala kerana ia bukan saja memberikan gaya yang baru pada diri anda tetapi akan kelihatan lebih muda dari umur jika kena pada gayanya. Sedikit perubahan dalam gaya rambut anda secara positif boleh mengubah rupa anda. Pastikan anda mempunyai hairstylist yang betul, seseorang yang boleh melakukan magis dengan gunting beliau.


Miley Cyrus sebelum


Miley Cyrus selepas memotong pendek rambutnya. Kelihatan lebih muda dan segar

Elakkan potongan rambut bob tradisional

Jika rambut anda tidak kena gaya, anda akan kelihatan lebih tua dari biasa dan muka anda akan nampak ekstra tembam atau bulat. Sama juga dengan potongan rambut bob yang biasa boleh membuatkan muka anda tambah bulat. Potongan rambut ala bob perlu dielakkan oleh mereka yang mempunyai dagu berlapis dan jika anda malas untuk mengurus rambut, potongan gaya ini mungkin akan membuatkan muka anda nampak lebih luas.


Blunt Bob yang akan membuatkan wajah anda bertambah bulat


Gayakan potongan rambut bob yang panjang untuk efek wajah yang lebih bujur sirih

Fringes dan gaya rambut belah ketepi : Rambut belah ketepi atau fringe boleh membantu menutup dahi luas anda. Rambut belahan tepi juga boleh menampakkan muka lebih kurus. Wanita dengan muka bulat mesti cuba untuk membuat rambut ala side-parting kerana ia benar-benar boleh memanjang muka anda. Anda juga boleh menyerlahkan tulang pipi anda dan melembutkan wajah bulat anda dengan potongan bang pada rambut anda atau dengan potongan layer panjang.



Bumpit

Bumpit merupakan satu alat untuk rambut untuk membuatkan rambut anda nampak tinggi ala-ala Amy Winehouse. Dengan memakai bumpit pada rambut, muka anda akan nampak panjang dan tidak lagi bulat.





Pakai hiasan rambut

Aksesori rambut boleh membuat gaya rambut yang indah anda kelihatan lebih baik dan ia juga akan membuat wajah anda kelihatan lebih kurus. Letakkan aksesori rambut di bahagian bawah updo rambut atau di kawasan meletak mahkota pada kepala anda, ia pasti akan memanjang muka anda dan membuat anda kelihatan lebih ramping.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

linkwthin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertlet 3

nuffnang

.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI BLOG SAYA