Advertlets

PINK

snow

Rabu, 23 Januari 2013

KLIA Sesak Dibanjiri Peminat K-Pop



Bagaikan satu perjumpaan besar-besaran peminat tegar muzik K-Pop, itulah yang boleh digambarkan mengenai suasana di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) malam tadi apabila lebih 600 peminat membanjiri ruang balai pelepasan bagi menyambut ketibaan bintang-bintang kesayangan mereka itu. Yang menariknya ialah, ada di antara mereka sudah sedia menanti sejak dari jam 2 petang lagi.



Kehadiran bintang-bintang K-Pop ini menjejakkan kaki ke sini bersempena dengan acara terbesar dalam industry hiburan Korea, Golden Disk Awards ke-27.

Anugerah berprestij ini akan diadakan di Litar Antarabangsa Sepang, Kuala Lumpur selama dua hari mulai 15 Januari(mala mini) dan 16 Januari.

Kira-kira jam 10.15 malam tadi, suasana menjadi gamat dengan sorakkan peminat tatkala Beast menjadi kumpulan pertama yang muncul di balai ketibaan VIP. Berjalan dengan penuh tenang dan ceria, DooJoon, DongWoon, GiKwang, YoSeob, HyunSeung dan Junhyung sempat memberikan senyum dan lambaian mesra kepada peminat mereka.

Kemudian, kemunculan Kara pantas membuatkan peminat-peminat terutamanya lelaki tidak keruan sejurus melihat Gyuri, Seungyeon, Nicole, Hara, dan Jiyoung berjalan keluar dari bilik VIP.






Suasana menjadi semakin gamat apabila barisan artis FNC Entertainment iaitu kumpulan FT Island dan CN Blue berjalan beriringan. Malaysia mungkin sudah biasa bagi HongKi, Seunghun, Jaejin, Minhwan dan Jonghoon memandangkan ini merupakan kali keempat mereka menjejakkan kaki ke sini. Tetapi bagi Jung-shin, Jong-hyun, Yong-hwa, Min-hyuk, ini merupakan kali pertama mereka bertemu dengan peminat Malaysia.

Super Junior (SuJu) merupakan kumpulan terakhir yang muncul dan seperti biasa kumpulan yang mempunyai kelompok peminat yang paling ramai ini disambut dengan meriah sekali oleh peminat yang hadir.

Antara artis lain yang telah tiba awal minggu ini ialah B1A4, Shinee, BTOB dan 4Minute. Hari ini beberapa lagi artis dijangka bakal tiba antaranya G-Dragon (Big bang), Infinite, B.A.P, Teentop, Epik High, Ai Lee dan tiga anggota Infinite iaitu Hoya Dongwoo, Sunggyu.

Seperkara yang membanggakan, peminat-peminat Malaysia kali ini wajar diberi pujian dek sikap berhemah, berdisiplin dan berada dalam keadaan terkawal. Mereka aku dengan arahan yang diberikan pengawal – disuruh duduk, mereka duduk. Diminta berbaris, mereka berbaris menjadikan keadaan tenang walaupun sesak.

Golden Disk Awards dibahagikan kepada 2 klasifikasi iaitu Album dan Lagu. Siapakah yang akan memenangi Album of The Year, Song of The Year, The Most Popular K-POP Star, New Rising K-Pop Star, Best Hip Hop dan Single Album of The Year? Sama-sama kita nantikan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

linkwthin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertlet 3

nuffnang

.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MELAWATI BLOG SAYA